it's for all :D

bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wbt.

nota: entri ini juga untuk semua

entri ini adalah dedikasi untuk adik yang comel yang saya ceritakan di entri 2nd last sebelum entri ni. disebabkan ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan, saya tak dapat nak men'wish' dia pada hari yang sepatutnya.

befdei dia semalam.
ohh adik! semoga awak sempat buat keje sekolah dengan jayanya! *rare kan ucapan ni? :D:D
sebab nanti bolehlah awak pergi jaulah ke queenstown dengan hati yang tak gundah mahupun gulana. akak doakan awak dapat abeskan keje sekolah dan sempat mengulangkaji untuk ujian awak nanti :)

haa. tapi, doa kat atas ni terlalu keduniaan sangat, kan?

hmm :)
kita kena benci dunia tapi kita kena kejar dunia. dan kita kena cintakan akhirat, tapi bukan bermakna kita kena pergi buat sesuatu supaya kita mati. faham ke?
sebelum ni, kita semua dah buat perjanjian dengan Allah, kan?dan setelah berjanji, Allah beri kita tiga tiket.
tiket pertama, semasa dalam perut ibu kita. ohh lupa nak bagitahu, tiket tu one way je. bukan return macam kita selalu beli tiket ktm atau tiket bas tu tau!
well, we'd used the first ticket.
tiket kedua, adalah tiket ke dunia. now that we're in the world He creates, the second ticket is also gone.
what's left? the third ticket. destination? the tomb.

dunia adalah platform kita untuk melakukan sesuatu bersungguh-sungguh, sebelum kita mencapai apa yang kita cinta, iaitu mati.
contohnya, kita dah jawab SPM. lepas tu kita pun bersungguh-sungguh berdoa pada Allah supaya Allah makbulkan doa kita untuk mendapat keputusan cemerlang. bayangkan yang kita cintakan SPM. mestilah kita tak sabar-sabar nak tahu result SPM. tapi, adakah kita boleh mempercepatkan tarikh result SPM tu keluar kerana terlalu cintakan SPM? tak boleh kan? yang kita boleh buat hanyalah bersungguh-sungguh sebelum tiba masa result SPM keluar.

err.. makes sense ke?
kalau tak, maknanya saya kena cuba lagi di entri yang lain untuk membuatkan semua orang faham. i am a girl with lots of words that sometimes things i'd say just dont make sense. hee ^^ forgive me,will you?

jadi, kita kena benci dunia, tapi kejar dunia. cinta mati, tapi bukan bunuh diri. ok? :D
semoga setiap yang membaca tidak terkonfius dengan kata-kata saya.

adik, semoga!

No comments:

lullaby


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com