kerinduan itu...


bismillahirahmanirrahim Assalamualaikum wbt.

 





Kerinduan...

di satu lepas maghrib aku rindu
pada saudara terkasihku
kukirim pesan padanya
adik, adakah tersisa kata untuk akak hari ini?

adik menjawab, 'doakan adik akk'
ku jawab, ' selalu adik,insyaAllah..adakah adik pun mendoakan kami?'
'insyaAllah', jawab adik lagi

aku tersedar telah melupakan sesuatu
lalu aku bertanya lagi
'adakah pinta khususmu,
yang adik ingin kami mendoakannya pada Allah untukmu?'
agak lama adik menjawab pertanyaan kali ini

lalu setelah isa' tertunaikan
'lembutkan hati adik,ampuni dosa adik,perbaiki amal adik,
adik merasa hati ini keras, keras sekali'

malam kian larut
menjelang istirehatku, sekaligus
mungkin juga saat adik sedang sibuk
aku mengatakan sesuatu
yang lebih tepat ditelunjukkan pada diriku

"ketika sa'ad bin abi waqas minta didoakan agar doanya mustajab, Rasulullah bersabda kepadanya,'bantulah aku hai sa'ad dengan memperbaiki makananmu!"

"ketika seseorang sahabat lain minta didoakan agar bisa bersama Rasulullah disyurga, beliau bersabda, 'bantulah aku dengan memperbanyak sujud!"

adik sayang, doa kami jauh sekali darjatnya dengan doa sang nabi.hingga jika Rasulullah minta agar sahabatnya yang didoakan membantu doanya dengan ikhtiar mereka, maka harapan kami akn ikhtiar adik berlipat-lipat dik.."
iya kan dik?

dengan gerimis, lalu ku hayati firman allah yang kusampaikan pada adik
"beramalah, berikhtiarlah, maka Allah, Rasul dan orang beriman akn melihat amal kalian!"
teriring doa kami selalu, semangat dik!!!


khususan ila adik-adik yang akk cintai...

jika adik merasa bahawa segala yang disekitarmu gelap dan pekat,
tidakkah dirimu curiga bahawa adiklah
yang dikirim Allah untuk menjadi cahaya bagi mereka???
berhentilah mengeluhkan kegelapan itu,
sebab sinarmulah yang sedang mereka nantikan, maka BERKILAULAH!!!

1 comment:

pengemis cinta said...

nak nangis.

nak nangis.

nak nangis.

lullaby


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com